RU

Бейруттағы жарылысқа дейін 24 сағат бұрын министр қауіпті жүк мәселесін шешуді талап еткен

Telegram logo VKontakte logo

4 тамызда Бейрут портында дыбыс қаланың әрбір тұрғынының құлағына жететіндей күшпен қатты жарылыс болды. Жарылыс толқыны адамдарды әуеге көтеріп, көшелерге шашыратып жіберді, сол себепті ондаған адам әлі күнге із-түссіз жоғалып кеткен боп есептеліп отыр. Тұрғын үйлердің, кеңселер мен ауруханалардың қасбеттері толығымен қирады деп хабарлайды KAZ.NUR.KZ.

Бейрут жарылыс

Бейрут. Фото: РИА Новости

33 жастағы Бейрут тұрғыны Хала Океили жарылыс кезінде соғыс басталды, қарсыластар бомба тастап жатыр деп ойлағанын айтады. Ливан астанасында болған жарылыс қазіргі тарихтағы ең ірі ядролық емес жарылыстардың бірі деп аталады деп жазады The Independent.

Оқиғаны тергеу және кінәлілерді іздеу жалғасуда: алдын ала мәліметтер бойынша өрттің себебі 3000 тоннаға жуық жарылғыш аммоний селитрасы болды деген болжам бар.

Ондаған құжаттарды тексеру Ливан портының лауазымды адамдары, үкіметтік ақпарат көздері, өрт сөндірушілер және куәгерлердің берген сұхбаттары шенеуніктердің қабілетсіздігін көрсеткен.

2014 жылдан бастап жергілікті билік осы бекетте сақталатын материалдардың қауіпті сипаты туралы ескертіп келген. Алайда, бұл ешқандай әрекетке себепші бола алмапты.

Жарылыста қаза тапқан деп саналған өрт сөндірушілер қызыл жалынды сөндіруге жеткіліксіз деңгейде дайындалып келген.

бейрут, протесты

Тағы да оқыңыздар

Бейруттағы наразылықтар: 700-ден астам адам жарақат алып, полиция қызметкері қаза болды (видео)

Осыдан жеті жыл бұрын ресейлік кеменің экипаж мүшелерінің ешқайсысы Қара теңізден басталған сапарлары Ливан астанасының жойылуымен аяқталады деп мүлде ойламаған.

Бұл оқиға 2013 жылдың 23 қыркүйегінде басталған. 2750 тонна тыңайтқыштар мен бомбалар жасауда жиі қолданылатын жарылғыш зат, яғни аммиак селитрасы бар 27 жылдық Rhosus жүк кемесі Грузияның Батуми портынан шыққан.

Кеме Бейрутқа бармауы керек еді. The Independent ұсынған сот хаттамасынан анықталғандай, түпкілікті алушы Мозамбиктегі жарылғыш зат өндіретін компания болған.

Кеменің шығу тегі белгісіз. Оны Маршалл аралдарында тіркелген компания басқарған және кеме Молдавия туымен жүзіпті. The Independent басылымы қараған құжаттарға сәйкес оны ресейлік кәсіпкер және Кипр өкілі Игорь Гречушкин басқарған.

Ресей азаматы Борис Прокошев Түркияның Тузла қаласында тоқтаған кезде кемені басқаруды өз қолына алған.

Бейрут

Тағы да оқыңыздар

Бейрут портындағы жарылыстан кейін 16 адам қамауға алынды

Сол кездің өзінде кемеде белгілі бір қиындықтар туындаған. 2014 жылы капитан мен оның экипажы тұтқындалған жүк кемесінен босатуды талап етті. Содан кейін экипаж құрамы өзгерді, өйткені алдыңғы жұмысшылар төрт ай бойы жалақы төленбегендіктен жұмыс істеуден бас тартқан.

Прокошев кеменің иесімен кездескенде ғана Гречушкиннің қаржылық мәселелерінің ауқымын түсінген.

"Бір қызығы, ол жеткізілім туралы келісімшартқа қол қойғаннан кейін, оның үштен екі бөлігін төлеуден бас тартты. Содан кейін бізге басқа партияны алу үшін Бейрутта қосымша аялдама жасауды тапсырды", – дейді Прокошев.

Rhosus төленбеген айыппұлдарға байланысты Бейрутта аялдап қалған. Прокошевтің айтуынша, содан кейін Гречушкин кеме мен оның экипажын "тастап кетуге" шешім қабылдады. Содан кейін Ливан билігі кемені тұтқындады.

Илья 3

Тағы да оқыңыздар

Грузияда жоғалған қазақстандық баланы іздеуге тікұшақ жұмылдырылды

Бірнеше айдан кейін Rhusus тобының бір бөлігі үйлеріне қайтты. Бірақ Прокошев бұлай жасай алмаған. Ол жергілікті биліктің қолында болды.

Капитан тіпті адвокаттарға ақы төлеу үшін отын сатыпты.

Ливан шенеуніктері әу бастан жүктердің тұрақсыздығын білген. Келесі алты жыл көптеген ескерту болған.

Алғашқы ескерту 2014 жылғы ақпанда, жүк тиелгенге дейін жасалыпты.

Онда Ливанның есірткіні бақылау бөлімінің бастығы полковник Джозеф Скаф Бейруттың контрабандаға қарсы бөлімінде материалдар "өте қауіпті және қоғамдық тыныштыққа қауіп төндіреді" деп ескертті.

Ресейлік кеменің экипажын бастаған Baroudi & Associates компаниясы 2014 жылдың шілдесінде Бейрут портында және Көлік министрлігіндегі лауазымды адамдарға "кемеде тасымалданатын материалдардың қауіптілігі туралы ескертулер" жолданғанын хабарлады.

Бейрут жарылыс1

Бейрут. Фото: Twitter/NYTBen

Көп ұзамай экипаж Ливаннан шыққаннан кейін жүк №12 қоймаға жеткізілді.

Тағы да оқыңыздар

Бейруттегі қайғылы оқиғадан кейін мұнай бағасы өсті

Алты жылдан кейін порттағылардың бәрі бұл қойманың "қауіпті" екенін білді. Бірақ іште не болып жатқанының жай-жапсарын ешкім анық білмеді. Қызметкерлер онда тәркіленген қарулар бар деп сенген. Алайда, ресми деңгейде барлығы онда не жатқанын білетін. 2014 жылдан бастап кеменің құрамына қатысты алаңдаушылық кем дегенде сегіз рет көтерілді. Дегенмен, қауіп-қатерге қарамастан отшашулар ангарға көшірілді.

Кеден басқармасының бастығы Шафик Мери 2016 жылғы 20 мамырдағы хатта төтенше судьядан Ливан компаниясының қауіпті қорын сатуға немесе әкетуге рұқсат сұрады. Ол бұл порт пен жұмысшылардың тыныштығына қауіп төндіретінін айтқан.

Бір жылдан кейін, дәл сол сотқа 2017 жылғы 28 қазандағы жазған хатында кеден басқармасының жаңа басшысы Бадри Дахер сол сұранысты қайталайды. Бірақ ол ешқашан не істеу керектігі туралы тиісті нұсқаулар алған емес.

Тағы да оқыңыздар

"Хиросима мен Нагасакиге ұқсас": Бейрут губернаторы жарылыс жайлы айтып, жылап жіберді (видео)

2019 жылдың желтоқсанында мемлекеттік қауіпсіздік 12-ангардағы қауіпті заттарды тексеруді сұрады және өзінің қорытындысын қаңтарда аяқтады. Бұл туралы бірнеше айдан кейін президент пен премьер-министрге хабарланды.

Президент Мишель Аун жарылысқа үш апта қалғанда, 20 маусымда оған есеп тапсырылғанын және қауіпті материал жеті жыл бойы сонда болғанын айтты. Ол бірден әскери және қауіпсіздік күштеріне "қажет нәрсені жаса" деп бұйырғанын айтты.

Дүйсенбіде үкіметі отставкаға кеткен премьер-министр Хасан Диаб дәл сол күні осындай хат алды және оны 48 сағат ішінде ұсыну үшін Жоғарғы қорғаныс кеңесіне жіберді. Алайда, содан кейін де ештеңе жасалмаған.

Бұл мәселе жарылысқа дейін 11 күн бұрын, қоғамдық жұмыстар министрі Мишель Наджар қауіпті қорлар туралы алғаш рет білген кезде көтерілген.

Тағы да оқыңыздар

Бейрутте көп жыл бұрын тәркіленген контрабандалық жүк жарылған болуы мүмкін

Карантинге байланысты сәл кідіріс болды, деді ол. Сондықтан, ол порттың бас менеджері Хасан Корайтемпен жарылыс басталғанға дейін 24 сағат бұрын, дүйсенбіде сөйлескен.

Порт директоры бұл мәселені әркім түсінуі үшін барлық қажетті құжаттарды жіберетінін айтты. Бірақ тым кеш болды.

Қала тағдырын шешкен 13 минут

Сейсенбі күні, 4 тамызда 23 жастағы порт электрикі Джо Акики анасына қоңырау шалып, түнгі ауысымды бастағанын айтты.

Жұмысшылардың көбі күн сайын сағат 16:00-де кетеді. Өрт бірнеше сағаттан кейін басталған кезде оқиға орнында салыстырмалы түрде бірнеше адам болған.

Жергілікті уақыт бойынша кешкі 18:00-ге дейін Акики Бейрут астық қоймасы құрамына кіретін ғимараттың төбесінде тұрды. Ол 40 метр қашықтықта орналасқан 12-ші қоймадан қара түтіннің шығуын камераға түсіре бастаған.

Тағы да оқыңыздар

"Әлдебір бомба": Трамп Бейруттегі жарылысты шабуыл деп атады

Бейнеде камера сол жақтан оңға қарай ангар арқылы қозғалады. Кадр сыртында сиренаның дыбысы естіледі, жақындаған өрт сөндірушілер тобы боуы мүмкін.

Джо Акики жарылысқа дейін бірнеше минут бұрын жанып жатқан қойманы камераға түсіріп алған.

Шамамен сол уақытта, кешкі 17.55-те порттың шығысындағы өрт сөндіру бөлімінің қызметкері Бейрут полиция басқармасынан қоңырау шалып, қоймалардың бірінде өрт шықты деп хабарлады. Өрт сөндірушілердің тоғыз ер адамы және фельдшер, 10 адамнан тұратын командасы екі минуттан кейін оқиға орнына жіберілді. Бір қызығы, онда өрт шыққан жерді көрсетіп, кілтті тапсыратын порт бригадасы болмаған. Өрт сөндірушілерге өрт шыққан жерді табу үшін уақыт қажет болды. Өрт сөндіру бөлімі өкілдерінің айтуынша, егер олар қоймада не болғанын біліп, кілтті алған болса, онда олар алғашқы өртті сөндіруге, эвакуациялауға немесе құтқаруға бұйрық беруге уақыт табар еді.

Тағы да оқыңыздар

Ливан премьер-министрі Бейруттегі жарылысқа не себеп болғанын айтты (видео)

Бірінші жарылысты көп адам естіген. Не болғанын білу үшін адамдар үйлерінен, кәсіпорындарынан, кеңселерінен далаға шыға бастапты. 18.04-те Акики WhatsApp-тағы топтық чатқа түсіндірмесіз үш секундтық видео жариялаған: содан бері ол туралы ешкім естімеген. Осы сәтте өрт сөндірушілер жағдайдың ауқымын түсінді: өрт олар ойлағаннан да әлдеқайда күшті болды. 18.08-де өрт сөндірушілер Элиа Хизами мен Чарбель Карам штабқа қоңырау шалып, жедел жәрдем шақырған. Олар мұндай жаппай өртке қарсы тұруға жеткіліксіз "үш тонна су" бар екенін ескерткен.

Разбор Бейрут

Бейрут. Фото: Maxim Grigoryev\TASS via Getty Images

Өрт сөндіру бөлімінде жабдықты жинағанша, 12-ангар жарылады.

Белсенді Сара Ассафтың айтуынша, бұл кездейсоқ емес, керісінше ел басшылығы тарапынан қоғамдық өмірдің барлық деңгейлеріндегі ұзақ жылдарға созылған жемқорлықтың нәтижесі.

Тағы да оқыңыздар

Бейруттегі жарылыстан қайтыс болғандардың саны 70-тен асты (фото, видео)

Жұма күні президент Аун аммоний нитратының қайда болғанын білмегенін айтып, жауапкершілік арқаламайтынын мәлімдеді. Хасан Диаб дүйсенбідегі отставка туралы сөйлеген сөзінде саяси элитаны және оның алдындағы саясаткерлердің жеті жыл бойы бұл мәселені жасырғанын айтып айыптады.

Зардап шеккендерге көмектесу үшін Бейрутқа қазақстандық әскери дәрігерлер жіберілді.

Бейруттағы жарылыстан кейін митингілер мен наразылықтар басталды. Халық Ливан президенті Мишель Аунның және бүкіл парламенттің отставкаға кетуін талап етті.

Қазақстандағы соңғы жаңалықтар мен фото, видео және өзге де эксклюзивтер жайлы алғашқылардың бірі болып біліңіз!

comments icon Пікірлер
Развернуть
Бейруттағы жарылысқа дейін 24 сағат бұрын министр қауіпті жүк мәселесін шешуді талап еткен