Top.Mail.Ru

Сайт нұсқасы

ru kz

Зектілері

Шоколадтың қандай пайдасы мен зияны бар

Опубликовано:

Түрлі-түсті шоколад
Түрлі-түсті шоколадтар. Көрнекі сурет: pixabay.com

Шоколадты жақсы көрмейтін адам жоқ шығар. Алайда мұндай тәтті өнімнің ағзаға пайдасы да, зияны да болуы мүмкін. NUR.KZ сарапшылар мен арнайы басылымдарда жарияланған жазбаларды негізге ала отырып, шоколадтың әр түрлі қасиетін зерттеп көрді.

Шоколад какао бұршақтарынан жасалады

Шоколад - ең танымал кондитерлік өнімдердің бірі. Ол шоколад ағашының тұқымдарын өңдеу арқылы жасалған какао бұршақтарынан дайындалады.

Жиналған какао бұршақтары шоколадтың дәмін жақсарту үшін бірнеше күн ферменттеледі, кептіріледі және қуырылады. Оларды ұнтақтаған соң какао майын қатты заттардан бөлу үшін сығылған какао ерітіндісін шығарады. Майын алғаннан кейін өнім какао ұнтағына айналады.

Май мен какао ұнтағын қантпен және сүтпен араластырған кезде шоколад шығады. Шоколад какао өнімдерінің пайыздық мөлшеріне байланысты мынадай түрлерге бөлінеді:

  • ащы - 70% кем емес;
  • қоңыр (жартылай ащы) - кем дегенде 40% (шамамен жартысы - какао майы);
  • сүтті - кемінде 25% (ұнтақ сүттің массалық үлесі 20%-ға дейін);
  • ақ түсті - кем дегенде 20% какао майы.
Какао, шоколад
Какао және шоколад. Көрнекі сурет: pixabay.com

Шоколадты сақтаудың оңтайлы тиімді әдістері - 18-21 ° C температурада және 75 пайыздан аспайтын салыстырмалы ылғалдылық. Шоколадқа күн сәулесінің тікелей түсуіне жол бермеу керек.

Шоколадтың пайдасы оның сұрыптарына байланысты

Шоколад пайдалы ма? Ағзаға қалыпты мөлшерде тұтынған жағдайда кем дегенде 50% какаосы бар шоколад (тәулігіне 50 г дейін) пайдалы. Оның құрамындағы заттар жүйке жүйесін реттейді, асқазан жарасының дамуына жол бермейді, жүрек-қан тамырлары ауруларының қаупін азайтады.

Какаоның дәмі ащы болады, оны тәтті ететін қоспалар қосады, бұл өнімнің құрамына әсер етеді. Мысалы салмағы 100 г сүтті шоколад құрамында 40 г қант бар, ал ащы шоколадта - 15 грамға дейін болады. Қара шоколадтың пайдасы қандай? Оның құрамында анемиямен күресуге және ми қызметін ынталандыруға көмектесетін фосфор, калий, магний, фтор және темір бар.

Какао құрамында өсімдік антиоксиданттары – флавоноидтар мен полифенолдар бар, олар жасушалардың тотығуын және қартаюын болдырмайды, ультракүлгін сәулеленуден қорғайды.

Шоколад мидың жұмысын жақсартады

The Candida Diet бағдарламасының авторы, диетолог және диетолог Лиза Ричардс шоколадтың құрамында кофеин бар, бірақ шай немесе кофеге қарағанда аз болатынын, сондықтан ол ми жұмысына жақсы әсер етеді және адамға күш береді, - деп түсіндірді.

Кофеин адамды босаңсытып, сапалы ұйқыға ықпал ететін нейромедиатор аденозиннің әсерін тежеу ​​арқылы зейінді ашады. Шоколадтың құрамынла басқа да стимуляторлық қосылыстардың болуы салдарынан шоколад жеу энергия деңгейінің өсуіне және көңіл-күйді жақсартуға әсер етуі мүмкін.

Healthline медициналық басылымының мәліметі бойынша шоколад неғұрлым қою болса, оның құрамында кофеин соғұрлым көп:

  • бір унция (28,35 г) қара шоколадта 12 мг кофеин бар;
  • 1,55 унция сүтті шоколадта 9 мг кофеин бар;
  • Ақ шоколадта кофеин мүлдем жоқ.

Лиза Ричардс кейбір адамдардың кофеинге сезімталдығы жоғары екенін еске салады, сондықтан шоколад деген кезде олардың ашуланшақ болып, жүрегі тез соғуы немесе ұйықтай алмай қалуы мүмкін.

Шоколад аллергиясы бар адамдар үшін қауіпті

Денсаулық бойынша сертификатталған жаттықтырушы Сольвейг Эйтунгьярде NUR.KZ тілшісіне былай жауап берді: Шоколадты кімдерге жеуге болмайды? Шоколадты 3 жасқа дейінгі балаларға, қант диабетімен ауыратындарға және оның құрамындағы өнімдерге аллергиясы бар адамдарға тыйым салынады.

Шоколадты шамадан тыс жеу, әсіресе қант пен қаныққан майы жоғары сорттарды тұтыну салмақтың артуына, тіс ауруларына және қант диабеті мен жүрек-қан тамырлары аурулары сияқты созылмалы аурулардың жоғарылауына апарып соғады. Бұған қоса шоколад кофеин немесе сүт сияқты ингредиенттерге аллергиясы немесе сезімталдығы бар адамдарда мигрень тудыруы немесе симптомдарын ушықтыруы мүмкін.
Ақ және қара шоколад
Ақ және қара шоколадтар. Көрнекі сурет: pixabay.com

Сольвейг Эйтунгьярде шоколадтың зиянын азайту үшін өнімді жемістерге, көкөністерге, тұтас дәндерге және ақуызға бай диеталық тағамдардың қатарына қосуды ұсынады.

Адам шоколадқа тәуелді болуы мүмкін

Acquiesce оңалту клиникасының маманы, британдық алкоголь және нашақорлықпен күресушілер федерациясының (FDAP) мүшесі Адриан Гаффогг NUR.KZ тілшісіне жазған пікірінде шоколадты шамадан тыс тұтынудың зияны жайлы ескертеді:

Құрамында қант пен майдың жоғары болуына, сондай-ақ аз мөлшердегі кофеин мен теоброминге байланысты шоколад дофаминді арттыруы мүмкін. Бұл шоколадқа деген құштарлықты тудырады, ал кейбір адамдарда бұл өнімге тәуелділік пайда болуы мүмкін. Адамдар көбіне шоколадты жеген сәтте алатын эмоционалдық жайлылықты қысқа мерзімді ынталандырушы ретінде байланыстырады.

Егер өзіңізден шоколадқа тәуелділік белгілерін байқасаңыз, бұл өнімді тұтынуды шектеуге тырысыңыз немесе қара шоколадты таңдаңыз. Диетаға құрамында магний бар тағамдарды көбірек қосып көріңіз: жаңғақтар, дәндер, тұтас дәндер және жапырақты көкөністер.

Шоколад теріні күннен қорғайды, бірақ көп жеген кезде безеу пайда болады. Шоколад теріге қалай әсер етеді? Испанияның Азық-түлік технологиялары және ғылымдары институты (ICTAN-CSIC) шоколад флавоноидтары теріге қан ағымын жақсартатынын, оны күн сәулесінің әсерінен қорғайтынын және оның тығыздығы мен ылғалдануын арттыратынын анықтады.

Осы ретте Honesty For Your Skin блогының авторы әрі косметолог-химик Шерил Вудман шоколадтың безеу тудыратынын NUR.KZ тілшісіне арнайы түсіндіріп берді:

Шоколад сұрыптарына байланысты тері бөртпелерін тудыруы мүмкін, Кейде безеу шығатын бет терісін одан сайын нашарлатуы да ғажап емес. Бірақ бұл какаомен ғана емес, шоколад құрамындағы қант пен сүт өнімдеріне де байланысты. Ол гормондар жұмысының бұзылуына әсер етіп, теріге безеу шығуы мүмкін.

Шоколад құрамындағы қант ағзаға сіңгеннен кейін май бездеріне гиперстимуляция жасайтын инсулин гормонының бөлінуіне ықпал етеді. Сондықтан Шерил Вудман тері тесігі бітеліп қалған, артық майы бар және бөртпелер шығуға бейім адамдарға құрамында кем дегенде 70% какао қоспасы бар шоколадты тұтынуға шақырады.

Майда шоколад
Үгітілген қара шоколад. Көрнекі сурет: pixabay.com

Шоколад жеген кезде нақты бір мөлшерді сақтау маңызды. Көп жағдайда бірнеше бөлік тәтті жеу зиян емес. Алайда сізде қант диабеті болса, какао немесе сүт өнімдеріне аллергия болса, оны тұтынудан бас тартқан дұрыс.

Назар аударыңыз! Материал тек ақпараттық мақсатта жазылған. Мұнда берілген емдеу әдістерін жүзеге асырмастан бұрын дәрігермен кеңесу керек.

Дереккөз:

  1. Corey Whelan. Does Chocolate Have Caffeine? // Healthline. — 2018. — March 29. — Қол жеткізу режимі: https://www.healthline.com/health/does-chocolate-have-caffeine
  2. María Ángeles Martin, Sonia Ramos. Impact of cocoa flavanols on human health // PubMed. — 2021. — May. — 151:112121. — Қол жеткізу режимі: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33722594/

Рецензент — жоғары санатты дәрігер Михайленко Людмила Анатольевна.

Мақаланың түпнұсқасы: https://kaz.nur.kz/kaleidoscope/2111307-shokoladtyng-qandai-paidasy-men-ziiany-bar/