Зектілері

Үш жыл бұрын анық сөйлей алмаған бала үшін қарапайым мектепте "үштік" баға алу — зор жетістік

Жарияланған күні:

Оқушы
Оқушы. Фото: pexels.com

Ерекше баланың анасы оның білім алу жолында кездескен қиындықтарын бөлісті. Ол өзінің табандылығы мен мұғалімдердің назар аударуының баласына бейімделуге, білімде табысқа жетуге және достар табуға қалай көмектескенін айтып берді.

Маңызды тұстар
close
Бұл мәтін автоматты түрде ЖИ көмегімен жазылған және редактор тексермеген, сондықтан фактологиялық және грамматикалық қателер болуы мүмкін. Толығырақ жарияланымда.
  • Мақалада ПСДТ (психикалық-сөйлеу дамуының тежелуі) диагнозы бар баланың анасы ұлының қарапайым мектепке бейімделу тәжірибесі туралы айтады.
  • Ана баласына ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға инклюзивті тәсіл қолданылатын қарапайым мектепке берер алдындағы қорқыныштары мен қиындықтарын сипаттайды.
  • Қазіргі уақытта бала 2-сыныпта оқып жүр, анасы мұғалімдердің қолдауымен ұлының үлкен жетістіктерге жете алатынына сенеді және мектепке бейімделудегі жетістіктерін атап өтеді.

Ләйла — даму ерекшелігі бар баланың анасы. Ол сөйлеуі немесе назар аударуы қиын бала тәрбиелеу тәжірибесін айтып берді. Қазір оның ұлы Алматы қаласындағы қарапайым мектепте оқиды, онда ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға инклюзивті тәсіл қолданылып жүр.

Баласын қарапайым мектепке берер алдында қандай қорқыныштар болғанын және олардың бейімделуіне қалай көмектесіп жатқанын әйел аноним түрде айтып беруді қалады. Ол педагогтармен бірге баласының жарқын болашағын қамтамасыз ету үшін қандай күш жұмсап жатқанын егжей-тегжейлі баяндады. Төменде Лайланың өз атынан айтқан оқиғасын ұсынамыз.

Редакция автор ұсынған ақпараттың нақтылығы немесе толықтығы үшін жауап бермейді.

Менің ұлым дені сау бала болып дүниеге келді, бірақ гипоксиясы болды. Алғашқы жылдары ол жасына сай дамып, барлық қажетті дағдыларды уақытында меңгерді. Вакциналары да кестеге сәйкес жасалды. Екі жасында балам балабақшаға барды, сол кезден бастап жиі ауыра бастады.

Шамамен 8 айға созылған, антибиотиктер қолданылған ұзақ емдеу курсы бала дамуының кері кетуіне алып келді. Ол сөйлесуден, басқа балалармен ойнаудан қалды, тамаққа талғампаздық пайда болды. Осы уақытта пандемия басталып, дәрігерге баруға мүмкіндік болмады. Мүмкін, мен уақытты өткізіп алдым немесе жағдайдың күрделілігін түсінбедім. Сондықтан 4 жасқа дейін ұлыммен тек үй жағдайында айналыстым.

Әріптер
Әріптер. Фото: pexels.com

Менің баламның ПСДТ диагнозы бар

Төрт жасында ұлыма ЗПРР (психо-сөйлеу дамуының тежелуі), ОНР (сөйлеудің жалпы дамымауы) 1-деңгей, сенсорлық алалия, РАС (аутизм) деген күдік диагнозы қойылды. Сол сәттен бастап мен баламды күн сайын психолог, дефектолог және логопед мамандарына апардым. Бақытымызға орай, тұрақты сабақтардың арқасында жарты жылдан кейін оның сөйлеу қабілеті пайда болды, бірақ ақпаратты түсініп, өңдеу қиындықтары сақталды.

ПМПК (психологиялық-медициналық-педагогикалық комиссия) жолдамасымен бала коррекциялық балабақшаға бара бастады. Мен оны логопед пен психологқа апарып жүрдім. Бір жыл өткен соң, оның мінез-құлқы мен сөйлеуінде үлкен өзгерістер байқадық. РАС күдігі алынып, ОНР 3-деңгейге көтерілді, бірақ ПСДТ диагнозы әлі де сақталып отыр. Менің балама әлеуметтік ортаға тез бейімделу қиын, оның сөйлеуінде әлі де ақаулар бар, ал ЭЭГ-дағы өткір толқындар сақталған.

Ұлымды қарапайым мектепке берерде неден қорықтым

Ұлыма 6 жас толғанда ПМПК комиссиясы оны коррекциялық мектепке емес, қарапайым мектепке оқуға жіберу туралы шешім қабылдады. Біз оны қарапайым жалпы білім беретін мектепке емес, гимназияға жаздырдық. Ұлымның ПСДТ диагнозымен гимназия жағдайында оқу оңай болмайтынын жақсы түсіндім, әсіресе бағдарлама оның ерекшеліктеріне бейімделмеген болса.

Балабақшадағы сабақтардың, психологтар мен логопед-дефектологтардың, сондай-ақ неврологтар мен психиатрлардың кеңестерінің нәтижесінде мынадай қорытынды жасадым: негізгі қиындықтар келесі мәселелермен байланысты болуы мүмкін:

  • Назар аудару қабілеті. Ұлымның назарын ұзақ уақыт ұстап тұру қиын, ал оны сабақ кезінде және сыныптағы 30-ға жуық балаға ілесіп, жалпы қарқынды ұстау одан да қиын. Әсіресе, ұзақ шоғырлануды талап ететін сабақтарда.
  • Бейімделу. Ұлымға оқу бағдарламасына және әлеуметтік ортаға бейімделу қиындық тудыруы мүмкін. Оған материалды игеру үшін көбірек уақыт қажет болады.
  • Сөйлеу және когнитивтік жүктеме. Жоғары деңгейдегі сөйлеу мен тез түсінуді қажет ететін сыныптағы оқу процесі ақпаратты қабылдау мен қайта өңдеуде қиындықтар туғызуы мүмкін.
  • Әлеуметтік аспектілер. Сыныптастарымен қарым-қатынас орнату қиын болуы мүмкін, өйткені ПСДТ диагнозы бар балалар кейде әлеуметтік сигналдарды түсінуде қиындық көреді. Менің қорқынышым — басқа балалар оның әдеттері мен мінез-құлқына күлуі немесе мазақ етуі мүмкін еді.
  • Жұмыс қарқыны. ЗПРР диагнозы бар балаларға тапсырмаларды орындау үшін қосымша уақыт қажет болады. Бұл оларды сыныптастарынан ерекшелендіріп, кейде ыңғайсыздық немесе артта қалу сезімін тудыруы мүмкін.
Мектептегі оқушы
Мектептегі оқушы. Фото: pexels.com

Мен әлі де алаңдаймын, бірақ ұлымның жетістіктеріне сенемін

Бүгінгі күні ұлым 2-сыныпта оқиды. Алғашқы тоқсанның қорытындысы бойынша ол "үштік" баға алады. Жазбаша және ауызша сөйлеуді түсінуде, математикалық есептерді шешуде қиындықтар бар. Алайда мен үшін үш жыл бұрын өз есімін немесе қалауын дұрыс айта алмаған бала үшін бұл үлкен жетістік.

Бұл жетістіктер гимназия мұғалімдерінің, әсіресе сынып жетекшісінің еңбегі арқасында мүмкін болды. Ол баланың қызығушылығын оятып, мектепке деген сүйіспеншілігін қалыптастырып қана қоймай, оған жеке тәсіл таба білді. Ұлымның қажеттіліктерін ескере отырып, сынып пен құрдастарының қолдауын ұйымдастырды, оны басқалардан бөлектемеді. Бұл балама сенімділік пен әлеуметтік бейімделу сезімін берді. Ұлым қазір сыныптастарының аттарын жаттап алды және олармен ойнап, дос болғысы келеді.

Сабақ оқу құралдары
Сабақ оқу құралдары. Фото: pexels.com

Үйде ол "мұғалім" болып ойнағанды жақсы көреді, ал біз — ата-аналары — оның "оқушылары" боламыз. Ұлым мәтінді қайта айтып беру, 4 жолдан артық өлең жаттау немесе мәтін бойынша сұрақтарға жауап беру қиын болса да, жалпы оқығанын түсінеді. Математикадан қарапайым мысалдар мен қосу-азайту жаттығуларын орындай алады, бірақ теңдеулер мен түрлендірулер қиындық тудырады. Бір нәрсені есте сақтағанымен, уақыт өте келе оны ұмытып кетуі мүмкін.

Бірақ оның оқиғалар мен күндерді есте сақтау қабілеті ерекше. Бұл оның миының ерекшеліктеріне байланысты болуы мүмкін. Сондай-ақ жазуды меңгеруде, орыс тілі ережелерін түсінуде қиындықтары бар, дислексияның жеңіл түрі байқалады. Біз оның ерекшеліктерімен жұмыс істеуді жалғастырамыз.

Бүгінге дейін менің қорқынышым толықтай жойылмаса да, мұғалімдер мен мектеп мамандарының қолдауымен ұлымның үлкен жетістіктерге жете алатынын түсінемін. Қазір оған сабақ барысында оқу процесіне толық қатысуы, материалды игеруі және құрдастарынан қалмауы үшін тьютор көмегі қажет.

Мен мұғалімдерге, әсіресе сынып жетекшісіне шексіз алғысымды білдіремін, оған мықты денсаулық пен қиын жұмысына табыс тілеймін. Ұлымның денсаулығы мен әлеуметтік бейімделуіне көп көңіл бөлемін және біздің күш-жігеріміз ақталып, баламның дені сау, бақытты өмір сүретініне сенемін.

Мақаланың түпнұсқасы: https://kaz.nur.kz/society/2194755-ush-zhyl-buryn-anyq-soilei-almagan-bala-ushin-qarapaiym-mektepte-ushtik-baga-alu-zor-zhetistik/